"Філософія Тойота" Д.К. Лайкер

📖Книжку "Філософія Тойота" Д.К. Лайкер я прочитала більше ніж рік назад.
Читати її було дуже важко, бо на кожну сторінку корисної інформації там припадає ще дві сторінки
"обожнювання Тайоти" і ще сторінка "зневаги до Форду". Це дуже дратує

❗️ але по факту в робочих розмовах по Фраму я часто цитую саме цю книгу.
Моя найулюбленіша  цитата з книги :
Ти отримуєг те що вимірюєш
З книгами які розказують чийсь вдалий досвід, проблема в тому, що ти їх читаєш, все зрозуміло і ти збираєшся це використовувати. Але коли доходить до діла, то всі чудові рекомендації або забуваються, або ти не можеш адаптувати їх до свого масштабу і ситуації.

Ось що з принципів Тайоти нам таки вдалось впровадити в Фрам
- Канбан, або система витягування.
Я використовувала Канбану на одному зі своїх ІТ проектів. Але для виробництва він працює навіть більш природно. Взагалі Agile в реальному виробництві це дуже велика тема. Мені з моїм багаторічним досвідом програм-менеджмента в ІТ дуже цікаво використовувати різні практики в не-ІТ середовищі і багато чого працює. Тут велика заслуга Oleksii Kelin який мене до цього підштовхнув. Самій мені б і на думку не спало переносити ІТ практики на виробництво
- Якість з першого разу. За рік в нас значно покращився процес контрою якості. Тут велика заслуга Marina Ruban
- стандартизація завдань і система 5S. Тут ми ще на шляху, і нам ще багато чого треба. Але завдяки Anna Garkushyna ми рухаємося в потрібному напрямку
- виховуйте лідерів, а не купляйте їх. За рік ми декілька разів шукали людей в команду, і кожен раз коли ставили ставку на своїх працівників - це спрацьовувало на 100%. І цим я особливо пишаюсь. Восени спілкувалась з Володимир Горон, і він мені розказував, що в них такий самий принцип. І очевидно для них це теж гарно працює. Принаймні результат гарний.
- поважайте партнерів і постачальників. Тут в нас завжди було гарно з партнерами. Вони нам подобаються як люди і організації. І в нас спільна любов - гори. Але за рік ми просунулись з постачальниками.
- "Замочити руки в маслі" - це історія про пана Тайоду, який коли була проблема в цеху, прийшов, зняв сорочку і опустив руки в машинне масло. Знайшов проблему і показав її працівникам. Цей принцип для нас теж працює.
- організація що постійно навчається. Навчаємось і постійно змінюємося. Регулярно помиляємось, але інакше не виходить.
- рішення на основі філософії. Цей пункт я написала останнім, бо ми тільки нещодавно дійшли до його важливості. До цього здавалось що це якась очевидна романтика. Але ні. Це суть нас як компанії. Без цього неможливо побудувати команду. Якщо ми зрадимо своїм цінностям і філософії, це вже не буде Фрам.

Багато всього треба ще робити, але приємно усвідомлювати що ми рухаємося в потрібному напрямку.

Коментарі