Фотошкола для підлітків



Цього літа я проводила фотошколу для підлітків в таборі на морі. Аудиторією були діти віком від 11 до 14 років. І ось як воно вийшло.

Передісторія 

Фотошколу ми задумали провести в рамках сімейного табору, який організовують наші друзі на морі. Як саме виникла ідея зробити саме фотошколу, я вже не пам'ятаю. Але ми точно обговорювали інтереси "старших дітей", що їм може бути корисно і цікаво, і якось дійшли до фотошколи.
Потім був бета-тест ідеї. Його ми спонтанно провели на нашій поїздці в Пакленицю в Хорватію. Це був один з тих вдалих виїздів, коли вдається гармонічно поєднати і своє бажання полазити, і цікавості дітей. І ось там ми і запропонували дітям якісь теми для фото, обговорення їх потім і т.д. Висновки які ми зробили з тесту

  • так, фото це цікаво і актуально дітям. Несподівано виявилось, що це цікаво навіть дівчатам 7-8 років.
  • так, в дітей виходять дуже пристойні фото
  • діти не готові приділяти постійну увагу фото, тож фото-завдання кожен день -варіант тільки для самих мотивованих. Але в середньому краще через день
  • фотоактивність краще  обмежувати в часі. Причини дві. Перша - якщо даєш дитині  фотоаппарат, то краще всеж-таки наглядати аби його не втопили. Не важко це робити протягом 1-2 годин, але не цілий день. Друга - постійне клацання затвора захопленої "все знімати" дитини з часом втомлює.


Отже подивившись що наче виходить, зробивши висновки, я таки наважилась робити фотошколу в таборі. В нас було 9 днів, на які я планувала 4 заннятя, але вийшло 5 :) Я вирішила, що не буду читати теорію окремо, бо це всії знудить. Натомість в нас будуть тематичні заннятя-майстеркласи, в перебігу яких ми будемо торкатись теорії.

1. Портрети

Перше заннятя я зробила по на тему портретів. Тему вибрала бо вона зрозуміла. Під неї можна розказати трохи теорії. Також можна розбити на групи дітей. Так я і зробила. Трохи розповідей, і діти по групам розбіглись фотографувати один одного. Тут з'явилась перша складність. Вони вибрали далекі один від одного локації. Ті хто був в полі мого зору, чи підходив перепитати, отримували від мені якісь поради, і додаткові шматки теорії. Але деякі групи були далеко, і я вже побачила тільки результат. Складність номер два - різна фототехніка. Поперше я налаштовувала щось багато часу. А я не знавець всіх моделей всього. А подруге всеж-таки різна якість зображення на різній техниці. І це було відверто видно.




 


2. Лего-історії

Зробивши вистовки з попереднього зайняття, я вирішила ділити дітей на групи і давати групі один фотоаппарат, але вони будуть подібної якості. Тема занняття була Лего-історії.
Розказала, показала дітям для приклада фото Саші Павлова. Було багато коментарів - "це не може бути, що реальна людина це знімала". Тоді довелося взяти зібрати один кадр разом з усіма, аби вони побачили, що таки це реально. Тоді діло пішло. Розбилися на групи, почали фоткати. Ентузіазм все наростав. Спочатку фотографували тільки якісь стандартні деталі, а потім потроху почали вибудовувати всторію в кадрі. Зупинив це все тільки обід.
З проблем цього дня був ліміт фотоаппаратів. Якщо для портретів вистачало одного на группу, то тут у кожного була своя ідея, і фотоаппарат буквально виривали один в одного з рук. Одночасно всі зрозуміли що техніка таки впливає.


 3. Світло-надписи

Наступне заннятя було заплановано після заходу сонця на пляжі. Було багато ідей, як ми будемо писати щось ліхтариками. Почати ми вирішили з напису Лебедівка. На цьому ж і закінчили.. Літер виявилось багато. Весь час хтось писав дзеркально, чи щось плутав. А ще нас з'їдали комарі. К тому моменту коли слово було можливо прочитати на фото, ми вже були замучані. Зробили ще одну спробу на сходах. Але теж з перших спроб в нас не вийшло, а комарі вже зовсім заїли. Тож ми і закінчили.


4. малюнки на піску

Малюнки на піску була моя нав'язлива ідея. Я дуже хотіла спробувати їх зробити. Це заннятя ми розбили на дві частини. Перша - власне малювання. Ним ми займались підчас "пляжного часу". Спочатку я думала робити просто орнамент. Але в процесі з'явився якийсь сюжет з кораблем. І сюжет в фінальному варівнті був цікавіший.
Друга частина - зйомки. Знімали на квадрокоптер. Чудова була ідея запросити всіх авторів в кадр. Ще можна було б продумати якісь рухи людей в кадрі. Але і без цього мені дуже сподобався результат. З висновків на майбутнє, не знімати близько полудня, бо малі тіні, і малюнок менш рельєфний.



5. Підводна зйомка

Це було бонус зайняття, яке відбулось тільки завдяки Дімі Колосову і його камері. Для мене це було щось абсолютно нове. Ось що я тепер знаю

  • Вода це важливо. Треба максимально чиста вода. Не біля місця купання, може навіть рано вранці буде краще. Але ми мали мутнувату воду
  • Камера може запітніти, і це сильно впливає
  • Цікавіше знімати підготовлені сюжети
  • Моделі для підводних зйомок, це теж велика праця
  • Важко що не можеш відразу оцінити що виходить. Можеш бути потім здивований


    

   

Фідбеки до фото

Важливою частиною нашого проекту звісно ж був зворотній зв'язок. На початку я думала, що визначу час коли до мене можна підходити, показувати роботи. Будемо обговорювати і т.д. Може це б і вийшло якби це був фототабір. Але в дітей було окрім фото багато зайнять, і такий формат не підійшов.
Тому ми зробили інакше. Я збирала фото з усіх фотоаппаратів, друкувала все і вивішувала на дошку. І діти стихійно збирались подивитись. Отримували відгуки від друзів. Питали мене, що мені сподобалось, казали які чужі фото їм подобаються, питали чому я вибрала те чи інше фото для друку. І в нас виходили дуже змістовні обговорення. І ці спонтанні  обговорення були не менш цінними, ніж цілеспрямовані розбори.

Висновки

Перед початком проекту я ставила собі мінімаластичні цілі. Вирішила, що якщо хоча б одна дитина не буде "відрізати кінцівки", коли фотографує когось, це вже буде достатній результат. Думаю, що отримали ми навіть більше. Діти точно отримали цікавість до фото, розуміння, що можно робити багато нестандартних фото і це доступно для них, і якусь базу знань теж отримали.
Що я з того отримала. Досвід. Зрозуміла що для роботи з дітьми, окрім розуміння предмету, треба ще педагогічний досвід, а може й талант.
Список ідей, який  я написала перед початком, далеко не вичерпаний, а ще додались нові. Але як завжди питання в часі.

Всі фото тут https://photos.app.goo.gl/UH8o5cdKa2d2NBXu8

Коментарі