Хорватія. Паклениця. Маршрут D.Brahm 5с+

В путівнику цей маршрут позначений як 5С+, тобто найважча ділянка маршруту категорії 5С+.  Облаштованість маршруту рівня S3.

Підхід. Біля вказівника на Аnica kuk  переходимо ріку вброд і продовжуємо підійматись по стежці під стіну до розвилки на ДБрахм і звідти під початок маршруту.

Вказівник на Аnica kuk
Брод
Вказівник на маршрут

Вид на маршрут знизу

1 мотузка. Від позначки по лівій стороні внутрішнього кута з виходом на тумбу 4б. Нижня станція на дереві біля позначки, верхня на шлямбурах

2 мотузка. По внутрішньому куту лівіше початку 3б
3 мотузка. Ще мотузка по внутришньому куту 4б
4 мотузка. 4а на схемі вона виглядає як траверс, але насправді більше йде нагору, трохи забираючи вправо. Багато поличок і трави

5 мотузка. Теж 4а, схожа на попередню. Закінчується на правій стіні внутрішнього кута

6 мотузка. Коротка мотузка яка по відколам заходить в самий внутрішній кут. По опису 5а, хоча здалась не важкою.
7 мотузка. 5с+ ключ маршруту, йде по внутрішньому куту. Щлямбури на правій стороні кута. Перші два пролазяться в самому куті, а далі треба виходити на праву стіну. Так як маршрут популярний, це місце аж зализане. Є додатковий гак на лівій стороні кута, але прощолкувати його незручно і він не допомогає. Вище третього шлямбуру треба затиснутись в вузьку щилину біж блоками.

8 мотузка. 3б йде трохи лівіше станції по внутрішньому куту. Ми знайшли два варіанта станції в кінці. На дереві в шлямбурі в самому куті. І два шлямбура на правій стіні трохи вище дерева. З дерева продовжувати рух зручніше

9 мотузка. 3б  починається зі стрімкого місця у внутрішньому куті. Облазити його зручніше зліва, а потім знову заходити в  кут. Далі прямо по куту, до дерева. За деревом на стіні шлямбур. Скоріш за все це станція, але ми розігнались і пролізли за раз дві ділянки. Не рекомендуємо так робити, бо вийшов шалений "трактор"
10 мотузка. 4а від дерева правіше по поличкам, а далі по покатим скелям прямо нагору до дерева. Є декілька шлямбурів в стрімких місцях де важко організувати страховку

11 мотузка. 4а прямо нагору. Мотузка закінчується у внутрішньому куті під дахом. Від станції гарно читається траверс на початку наступної мотузки

12 мотузка. 4б, починається з траверса. На траверсі є шлямбура та старі гаки. Траверс йде  по краю нависаючої ділянки скелі, тож психологічно некомфортний. Траверс виводить на середину покатої скелі, по якій підіймається вгору вправо. Проходимо дерево, а трохи далі станція на шлямбурах.

13 мотузка. 4б+ остання мотузка, йде по покатим скелям лівіше від станції. Починається з невеликого траверсу, а потім підйом вздовж шлямбурів по характерним жолобам. Чим далі, тим скелі стають все менш стрімкими, багато полиць. Верхньої станції немає. Облаштовуємо її на своїх точках на рівні арки.

Проходимо в арку і заходимо на неї. Далі вліво нагору по маркерам до вершини. Спуск по маркерам вниз по скелям і вліво по стежці до седла. З сідла є стежка, яка веде траверсом вищще по долині, але для спуску треба спускатись прямо вниз с сідла. Стежка спуска іде прямо взовж підніжжя скелі. По ній виходимо до вказівника на маршрут з якого починали.