Хорватія, Паклениця. Маршрут Носоріг 4b+

Маршрут складається з 5-6 мотузок. В гайді він позначений як 4b+.
Складності мотузок 3, 3, 4а, 3, 4b+, 2.
Також є позначка що це "класичний або найчастіше відвідуваний маршрут". Зі спорядження пишуть що необхідні закладки, петлі. Є шлямбура але загальна облаштованість маршруту S3.
S3 - це шлямбура знаходяться далеко один від одного, відстань може бути більше 5 метрів. При зриві падіння буде довгим, але безпечним. Небезпечні падіння вони описують як можливіть впасти на полку чи на землю. Тут такого нема.
Вид на парковку з другої мотузки
Маршрут Носоріг починається прямо з парковки. Вказівник на нього на схилі прямо за машинами. Від вказівника по осипній стежці підіймаєшся метрів 50 до позначки початку маршруту. Позначка - це невеликий металевий трикутник на якому викарбувана назва і складність, прикріплений до стіни. Поряд є невелике деревце. На ньому на своїх точках можна зробити першу станцію.
Підпис маршрута
Перша мотузка йде прямо вгору від позначки початку маршруту і закінчується 5 метровим каміном. В місцях де стіночки, є шлямбура. Інше на своїх точках. Станція на вузькому гребні прямо над каміном. На станції два шлямбура, один новий, один старенький. Взагалі майже всі станції на цьому маршруті складаються зі старого і нового шлямбура.  На станції може зібратись не більше 2 людей.
Станція в кінці першої мотузки
Друга мотузка
Друга мотузка йде прямо по гребеню, місцями заходить трохи на праву сторону. Станція так само на двух шлямбурах на великій поличці. Можна зібратися.
Станція в кінці 2ї мотузки

Третя мотузка починається з 6 метрової стінки. Над стінкою є поличка. Прямо над станцією є шлямбур, але підлаз до нього в дощ (а в нас був дощ) дуже слизький. Тому ми війшли на поличку лівіше шлямбура і потім траверсом по поличці повернулися на гребінь. Звісно на цьому варіанті шлямбурів нема, треба свої точки. Від полички маршрут заходить на праву частину гребеня. Усюди де треба є шлямбура. Вкінці мотузки є вузькуватий щілино-камін. Варто заховати фотоапарат, якщо він у вас десь зовні. З великим рюкзаком також буде незручно. Станція знову ж на двох шлямбурах на зручній поличці. На 10 метрів вище станції, є ще одна станція. Вона від іншого маршруту, але якщо вам вистачає мотузки є сенс долізти до неї, тому що на наступній мотузці буде сильний "трактор", і ті 10 метрів полегшать життя, чи то тертя.
Початок 3ї мотузки. Шлямбур в районі щілини справа
Четверта мотузка йде гребінем, а коли впирається в невеличкий жандарм - обходить його зліва. Коли вже обійшов жандарм, треба спуститися в  провалля - перемичку між двома скелями. Рухи на спуску дещо акробатичні, але не важкі. На перемичці є дві станції по два шлямбури кожна. Тож якщо ви йдете двома зв'язками - станьте на дальню станцію, а ближню залишіть другій зв'язці.
Спуск в провалля
П'ята мотузка ключ маршруту. Починається з того, що тобі треба перейти зі скального пера на стіну. На стіні є 3 шлямбури поспіль. Але після двох шлямбурів зручніше зайти вліво за невелике ребро, і вже звідти простібати 3й. Всередині мотузки ще одна стінка з колонетами. Також є шлямбури. Вкінці ще одна стінка. Тож вся мотузка насиченна лазанням, зате тут найбільше шлямбурів.
Початок 5ї мотузки
Кінець 5ї мотузки
Вид на станцію в проваллі
Остання шоста мотузка іде по вже легкому гребеню. Шлямбурів на ній немає, як і станції в кінці. Станцію ми робили на виступі в кінці гребеня. Зп станціїю виходимо на перемичку з кущами.
Перемичка
6а мотузка
На перемичці є два зелені маркери на камінні - це ворота, де треба починати спуск. Зелена фарба не яскрава. Від воріт траверсом по турикам і зеленим маркерам виходимо на спускову стежку в кулуарі. Стежка йде вниз серпантином по осипу. Камненебезпечно. Стежка виводить на парковку в 100м вище початку маршруту.
Спуск закінчується біля цього вказівника



Коментарі