"Взуття Буття" Філа Найта і "Народженний бігти" Крістофера Макдугла - дві книги про біг з різних сторін

Нещодавно прочитала дві книжи. "Взуття Буття" Філа Найта і  "Народженний бігти" Крістофера Макдугла. Була якась іронія в тому, що вони мені трапили в такій послідовності.

Філ Найт це засновкий компанії Nike. "Взуття буття" це його автобіографія. Мені вона була цікава як історія людини, яка створила потужну спортивну компанію за одне покоління. Ну ви розумієте, Фрам накладає певні "професійні деформації".  Книга насправді чудова. Філ дуже гарно пише. Читається з захопленням, навіть людьми які далекі від бізнеса. Там не тільки про бізнес, а і багато про життя, багато курьйозів і дуже багато про спорт. Але окрім "цікавого чтіва" та практичної інформації про те як розвивалась компанія і життя, від неї залишається ще одне відчуття. І це велика повага до Філа Найта, через його захоплення спортом і бачення "місії" своєї команії. Після прочитання книги дійсно схвально ставишся до Найку, навіть якщо раніше це була просто одна з назв кросівок, і та не найулюблиніша. Чого тільки варте те, що він взяв на роботу талановитого бігуна, після того, як той потрапив в аврію, і був прикутий до крісла.

І от на такому піднесеному моменті я взяла наступну книгу "Народжений бігати". Насправді це була друга спроба її прочитати. Перша була навесні. Книгу мені позичив Коля Стукало і я відразу спробувала її читати. Але перші кілька розділів були такими затягнутими і дивними, що я її відклала. Там було щось про якогось журналіста, невдалого бігуна пережившего базліч травм, який поневірявся десь в Мексиці в пошуках плем'я яке гарно бігало, але ніхто їх не бачив... Як така книга могла мати якусь цінність для бігунів було незрозуміло. Та і чи може з цього початку вирости реальна історія? Тож книгу я відклала.
Десь за пів року, Льоша знайшов її і почав читати. На моє питання, чи воно не нудне, сказав, що тільки декілька перших розділів. Виявилось я всього трохи не дійшла до початку цікавого. Тож я зробила ще одну спробу.
Виявилось книга таки заснована на реальних подіях. Книга має багато уточнень з посиланнями на дослідженя, історичними справками про бігунів і тренерів. Розповідями про реальні змагання і їх учасників. І всеж, основна сюжетна лінія таки відбувається в диких каньонах Мексики за участі міфічного бігаючого плем'я. Важко повірити, що це відбувалось насправді. Але так воно було.

А іронічний зв'язок між книжками такий. У "Народжений бігати" червоною ниткою через весь текст йде повідомлення, що вся та іноваторська робота, яку описує Філ Найт у себе, насправді була помилкою.

Якщо б я спробувала пригадати найбільш цікаву ідею з цих книжок, то мабуть ця - "Аби стати сильнішим спортсменом, вам треба стати сильнішою людиною"

Обидві книжки дуже рекомендую,бажано в такій послідовності.

"Взуття буття" можна купити тут https://nashformat.ua/products/vzuttia-buttia-istoriia-nike-rozkazana-ii-zasnovnykom-709037

Українського перекладу "Народжений бігти" наразі нема. Треба перевіряти наявність в магазинах.

Коментарі