Як я користувалась зажимом СТ RollNRock - 2 години радості, 4 метри польота

Це дуже коротка історія, яка закінчилась майже відразу ж як почалась.
Через день після Дня Незалежності зазвичай буває мій день народження. Цього року ми були в Карпатах і зранку мені подарували СТ RollNRock. Це така вже і не нова штучка - ролик з зажимом.

Виробник каже що він:
- може використовуватись на мотузках 8-13 мм
- зручний для підйому (як жумар)
- може бути як блочок з блокуванням
- а може  бути і як просто блочок
- працює не тільки на мотузці, а і на стропах 10-16мм
- працює на брудних мотузках
- і все це щастя важить 80 г!
Звучить чудово і саме це я отримала в руки.

Головне питання було, чи дійсно воно працює як жумар, чи все ж таки ні.

Були ми в Карпатах і як раз йшли на Шпиці полазити.
Вирішили спуститись по одній гряді скель, а потім залізти по іншій.


І тут, о який збіг, в мене нема одного вуса, але є петля як раз 10мм і такий девайс. Весь спуск бавилась регулюючи собі петлю. Ось навіть відео є.

 А потім ми полізли.

Я, як справжній дослідник, вирішила, що треба саме пожумарити аби подивитись як воно працює. Пристебнулась до мотузки. Спочатку потрошку, обережними кроками. Навантажую після кожного руху. Тримає. Зручно. Зручність в тому що зажим вільно рухається сам. Можна просто піддьорнути його за вус і він рухається за тобою.

І от як тільки я розслабилась і пішла швидше щось сталось ...
Після того, як я в черговий просунула девайс вгору і навантажила, кулачок не закрився. Пролетіла я метра 4, майже до землі. Кулачок таки схопив мотузку в самому кінці, тому я тільки вдарилась ногою та обпалила руку.

Ось і вся історія. Боліло. Плакала. Цяцьку в мене забрали. Рука заживає. Чуда не сталось.
А я вже розмріялась ... єх 80г

UPD: В ситуації я згодом розібралась. Ось в чому нюанс цього девайса


Все цікаве знайшлось прямо в інструкції. Ось малюнок з офіційної інструкції з сайту виробника. Бачите намальовано, що  можна кріпити як жумар до системи. Але увага! на малюнку позначено навантаження максимум на 4kN.

Дивимось далі, а на що власне тестовано цей зажим. Бачимо знову ж на сайті виробника, що тестовано на відповідність стандарту EN 567:1997. Ну я ж зануда, знайшла стандарт подивилась, що там тестують. Була розчарована.

Тестують ось так:

1. кріплять зажим до мотузки. перевірять чи не їде сам вниз
2. кріплять до зажима вус "як рекомендовано виробником", і навантажують тими самим 4kN. Навантаження повторюють 5 разів, пересувають зажим по мотузці між навантаженнями.

Перевіряють тільки

- чи не зіпсував зовсім мотузки, чи нема "помітних пошкоджень", а ми пам'ятаємо що зажим пересували між навантаженнями, тобто перевіряють чи не перебило мотузку з одного разу. З другого вже може перебити
- чи не було "помітного" проскакування по мотузці
І все. Нічого більше власне не тестують. При навантажені більше 4kN може працювати як хоче. Може буде їхати, а може кусати. Вам нічого не обіцяли.  І тестують все це в ідеальних умовах, все навантажено рівно. Навантаження дається не ривком, а додається поступово.

Окрім того в стандарті є "тестування дизайну". 

Там є чудові пункти, що "мотузка не повинна випадати сама", чи "кулачок повинен закриватись сам", діаметр отвору під карабін мін 13мм і т.д. Але там нічого нема про "хід" кулачка, а проблема як на мене саме в ньому.

Ось знову малюнки з інструкції

На малюнку 3.5 (той, що зліва) намальовано зажим в тому положені яке тестують. Кулачок притискає мотузку і знаходить під кутом 90 градусів до корпусу. В такому положені якщо прикласти навантаження до 4kN, то буде тримати (див  мал. 4.2)

Але подивіться на мал. 4.3. Це те як сам виробник показує процес пересування зажиму вгору. Як бачите на малюнку - коли пересуваєш,  кулачок значно відкривається. Навіть в інструкції намальовано кут значно більше за 90 градусів. На практиці він відкривається і на 180гр. Саме за рахунок цього так зручно пересувати його по мотузці коли йдеш. Навіть не треба братись за корпус, як у жумара.
Але є одне АЛЕ. Якщо ти рухаєш його вгору як показано на мал. 4.3 і в цей момент навантажуєш, то відразу зажим не спрацьовує. Є якісь секунди, поки кулачок дійде до положення як на малюнку 3.5 і почне "хапати" мотузку. В моєму випадку цих секунд вистачило на 4 метр польоту.

Висновки

Ось і вся історія. З висновків можу сказати - СТ RollNRock гарний блочок з зажимом, який можна використовувати на стропах. Може бути корисний при рятувальних роботах, в т.ч. з тріщин, чи витягуванні вантажу. Може бути другим зажимом, якщо ви жумарите вертикаль, але не використовуйте його як основний зажим, якщо не хочете літати й плакати.

UP: отримала інформацію про погану роботу зажиму при тренуванні рятувальних робіт. Кажуть проскальзує. Зв'язувались з виробником з цією проблемою, але виробник не відповів.

Коментарі